25 מרץ 2014
25 מרץ 2014,
 0
Share Button

כיום שיווק ופרסום ובאינטרנט הינו מצרך בסיסי עבור עסקים רבים.

האינטרנט מאפשר חשיפה ויכולת מדידה ובקרה ששום מדיה אחרת לא יכולה להציע .
אחד השירותים הפופולריים והחשובים ביותר הוא קידום אתרים, בפשטות נאמר שתפקיד מקדם האתר הוא להתאים בין הביקוש (מה שהגולשים מחפשים) להיצע (מה שאתר האינטרנט מציע) וזאת ע"י התאמת האתר למה שהגולשים מחפשים והפיכתו לידידותי למנועי חיפוש.

מדובר בשירות שהוא הכרחי וחשוב כמעט לכל אתר , הרי ישנה כמות מסויימת של גולשים שמחפשים דבר מסויים ומולם מספר אתרים שמתחרים ביניהם מי יגיע לגולש ראשון ויצליח לגרום גולש להיכנס לאתר שלו,להישאר שם ולעשות את הפעולה הרצויה עבורו (עבור בעל האתר כמובן).
תחשבו רגע על צימרים,כמקדם אתרים אני יודע שיש כמות מסויימת של חיפושים בחודש בתחום הזה ומול מספר החיפושים ניצבים לא מעט אתרים שמתחרים ביניהם על הגולשים.

מה לדעתכם יקרה לאתר שממוקם נמוך ולא מגיעים אליו הרבה גולשים?
התמונה מתחדדת שמוסיפים למשוואה שהיום, רוב הבירורים והחיפושים מתבצעים דרך האינטרנט.
למעשה צימר שאין לו חשיפה אינטרנטית טובה יתקשה מאוד לגייס לקוחות חדשים.

עליה וקוץ בה.

כמו כל תחום פופולרי וחשוב גם בתחום קידום האתרים צצו כפטריות אחרי הגשם שרלטנים וחובבנים שמתסמכים על כך שהאדם הממוצע לא מבין בקידום אתרים והם גוזלים את כספו.

לצערי נתקלתי בלא מעט מקרים לא נעימים בשנים האחרונות,לדוגמא, אם קבלתם טלפון מחברה שמציעה לכם קליקים לא מוגבלים בגוגל,או מקום ראשון מובטח על ביטוי מסוים הזהרו,אמרו לא תודה ונתקו,אחרת, גם אתם תצטרפו לסטטיסטיקה העגומה.

למה לשים לב ?

דבר ראשון וחשוב ביותר, אף מקדם אתרים רציני ואמין לא יכול להתחייב על מיקום מסויים, או על כך שיגיע לתוצאה הראשונה בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר.
הסיבה לכך פשוטה, גוגל (לצורך העניין) יכולה מחר לבצע שינוי במנוע החיפוש,שינוי כזה שישפיע על דירוג האתרים ויכול להוריג את דירוג האתר,התופעה הזאת נפוצה ומתרחשת מעת לעת.

בנוסף ישנם המון פרמטרים שמשפיעים על קידום האתר כגון ותק האתר/דומיין ועוד כך שלהתחייב על מיקום מסויים ועוד בזמן קצר זה לא ריאלי.
דבר נוסף הוא שיש לנו מתחרים,גם הם מקדמים את האתרים שלהם וגם הם מנסים להגיע לאותם מיקומים כמוכם,ישנו סיכוי שלפחות בחלק המקרים הם גם יצליחו.

קידום אתרים לוקח זמן

אתם משלמים עבור שירות, מקדם אתרים טוב ישביח את האתר שלכם, אתם כן צריכים לראות שיש עליה בתנועה לאתר עם הזמן, וגם התקדמות בתוצאות החיפוש.

ישנם זירות תחרותיות יותר וישנן זירות יותר קלות, דין אתר השכרת רכב אינו כדין אתר השכרת יאכטות.

טיפים ודגשים לשים אליהם לב בזמן מו"מ עם מקדם אתרים.

כפי שכבר הבנתם מקדם אתרים רציני לא יתחייב על מיקום, הוא יכול להתחייב או להעריך בסבירות גבוהה שהאתר יגיע לעמוד מסויים אבל לא מעבר.
אם מקדם אתרים מתחייב על מיקום הזהרו ותבדקו אותו,בקשו ממליצים, כנסו לפורומים ותחקרו אודותיו, עם זאת לעיתים אפשר להתחייב על מיקום אם מדובר בזירות ממש קלות ונישתיות.

תשוו מחירים, קידום אתרים איננו שירות זול, אם אתם מקבלים בין 3-5 הצעות מחיר ואחת זולה משמעותית הזהרו ! תבררו ותשאלו למה אותו מקדם נתן הצעה זולה כל כך ביחס לשוק.
תקפידו על תחנות יציאה, אני באופן אישי מאפשר ללקוחות שלי לעזוב אותי כל 4 חודשים, הסיבה לכך פשוטה, תוך כמה ימים הם לא יראו שיפור אבל תקופה של 4 חודשים כן תיתן להם אינדיקציה אמינה לגבי איכות השירות וההתקדמות שלו.
ואם הם לא מרוצים ממני זכותם לעזוב,אני אישית לא מאמין בלכבול לקוחות.

אל תתפשרו ! בלי תחנות יציאה אל תחתמו על חוזה.

שקיפות ודיווח, מקדם האתרים צריך לאפשר לכם גישה לכלים כגון גוגל אנליטיקס או כלי מנהל האתרים (ישנם גם אחרים) כדי שתהיו חשופים לכל הנתונים, אם הוא מסתיר זאת מכם אז יש לכך סיבה, מעבר לזה שהשימוש בכלים האלה הוא חינמי ופתוח לכולם.
כל חודש אתם אמורים לקבל דו"חות מפורטים לגבי האתר וקצב ההתקדמות.

נקודה אחרונה למחשבה

זכרו, מה שזול עלול לעלות ביוקר בעתיד.
מקדם אתרים לא מקצועי יכול לגרום נזק מהותי לאתר, נזק כזה שגם מקדם אתרים איכותי יתקשה לפתור וכפי שכבר הבנתם גם אם הוא יצליח לפתור זה יקח זמן ולא יקרה מהיום למחר.
בינתיים תעבור תקופה לא קצרה שלא תראו את אותה כמות לקוחות מהאינטרנט ותפסידו כסף.

ישנן עוד נקודות רבות שאני ממליץ לבעלי אתרים או לכל מי שמעוניין להקים אתר לבדוק טרם חתימת חוזה עם נותן שירות ועל כך אפרט בפוסטים הבאים.

המאמר נכתב מאת נועם שחם,שותף בחברת גביש און ליין המתמחה בשיווק ופרסום דיגיטלי, מרצה בקורסי קידום אתרים במכללת נס.

Share Button

Comments are closed.