לאחרונה פייסבוק פרסמה על סדרה של שיפורים לניוזפיד על מנת להפחית את הסטטוסים שמשתמשים מדווחים כספאם.
העדכון כולל 3 קטגוריות:
Like-baiting- בקשה לשיתוף ולייק בסטטוסים
המונח "Like-baiting" מתייחס לכך שעמוד כלשהו מפרסם סטטוס ומבקש מפורשות ללחוץ לייק, לשתף או להגיב במטרה להגיע לחשיפה גדולה יותר.
לעתים קרובות אנשים מגיבים לבקשות אלו, ומה שלמעשה אומר שפוסטים אלו מקבלים חשיפה גבוהה יותר בניוזפיד. עם זאת, כאשר פייסבוק ערכה סקר וביקשה ממשתמשים לדרג את האיכות של הסיפורים האלה, הם מדווחים כי סטטוסים מסוג Like baiting, בממוצע, 15% פחות רלוונטיים מאשר סטטוסים אחרים עם מספר דומה של לייקים, תגובות ושיתופים.
השיפור שעושה היום פייסבוק מזהה בצורה טובה יותר את הסטטוסים העושים שימוש ב-Like baiuting ועוזר להבטיח שהם אינם מוצגים בצורה בולטת יותר בניוזפיד מאשר סיפורים רלוונטיים יותר מחברים ועמודים אחרים. עדכון זה לא ישפיע על דפים שבאמת מנסים לעודד דיון בין האוהדים שלהם, ומתמקד בתחילה בדפים שלעתים קרובות לפרסם במפורש מבקשים ליקים, תגובות ושיתופים.
דוגמה נפוצה לשימוש ב-Like baiting : עמוד מסויים מעלה תמונה ומבקש מהאוהדים להקליק לייק אם הם מסכימים, לכתוב תגובה אם הם מתנגדים ולשתף אם אין להם דעה.
שיתוף של התוכן שוב ושוב
אמנם דפים ואנשים משתפים תוכן נהדר בפייסבוק אך הפידבק ממשתמשים מראה כי ישנם מקרים שבו תוכן שמועלה משותף שוב ושוב. פייסבוק מדווחת כי משתמשים נוטים לראות את הסטטוסים הללו כלא רלוונטיים ולהתלונן על עמודים עסקיים שמשתפים את אותו תוכן שוב ושוב.
Spammy Links- לינק ספאם
חלק מהסטטוסים בעמודים משתמשים בשפה לא נכונה או הטעיה לגרום למשתמשים ללחוץ על לינק מסויים אשר מוביל לאתר מודעות בלבד, למשל, סטטוסים המפנים כביכול לאלבום תמונות אך מובילים את המשתמש לאתר רק עם מודעות.
פייסבוק מדדה את התדירות שבה משתמשים לחצו לייק לפוסט הזה או שיתפו אותו ובכך יכולה לזהות את ה- Spammy Links. העדכון היום אמור לצמצם משמעותית את הפוסטים מסוג זה ובבדיקה מוקדמת שביצעה פייסבוק נמצאה עלייה של 5% בלחיצה על לינקים שמובילים לאתר מחוץ לפייסבוק.
אז מה היה לנו כאן
1. לא לבקש מהאוהדים שלכם ללחוץ לייק או לשתף.
2. לא לשתף שוב ושוב את אותו תוכן- תהיו מקוריים, תחליפו טקסט ותמונה.
3. אל תעבדו על הקהל שלכם ותובילו אותם לאתרים שהם לא יראו את מה שכתבתם שהם יראו.
מילת המפתח כאן היא תוכן- חשבו על אסטרטגיות נכונות לעמוד העסקי שלכם- תוכן שבאמת מעניין את האוהדים שלכם.