למרות שרבים ממהרים להספיד את פייסבוק כרשת חברתית שיש בה ערך כלכלי אמיתי, הרי שהנתונים מראים שהפרסום בפייסבוק רק הולך וצומח. אמנם לא מדובר ברשת פרסום בסדר הגודל של גוגל, אשר עדיין שולטת ללא עוררין בשוק הפרסום הדיגיטאלי, אך דווקא מסיבה זו, מי שימהר לקפוץ על העגלה ולפרסם בפייסבוק, יוכל לנצל ערוץ שיווקי ייחודי שלא רבים מודעים לכל היתרונות החבויים בו.
יתרונות בולטים של הקידום הממומן בפייסבוק
בראש ובראשונה, הפרסום בפייסבוק הוא זול יותר מכיוון שנכון לכתיבת שורות אלו. משמעות הדבר היא כי המפרסם מקבל יותר תמורה לכסף שלו (ניתן לבחור בין תשלום לפי לחיצות או לפי חשיפה כוללת).
יתרון נוסף של הקידום הממומן בפייסבוק טמון בגמישות שלו : ניתן לקדם לא רק דפים שלמים, אלא גם סטאטוסים בודדים, כך שיוצמדו למודעה מסוימת, או יופיעו אצל חלק גדול יותר מן האוהדים. מי שמעוניין בכך, יכול אף לקדם יישומים או להפנות את המודעה לאתר אינטרנט חיצוני.
לסיום, בזכות המידע הרב אשר הגולשים מנדבים מיוזמתם, פייסבוק יודעת עליהם פרטים רבים כגון גיל, מקום מגורים (עד לרמת העיר או השכונה), מצב משפחתי ותחומי עניין. באופן זה, ניתן להגיע לחתכים ממוקדים מאוד מבלי להשתמש כלל במילות מפתח. יתרה מכך, פייסבוק יודעת להציג מראש מהו נפח הגולשים המקסימאלי אשר עשויים להיחשף לכל למודעה.
ביצוע אופטימיזציה של הקמפיין
גם אם מגדירים סכום ידוע וקבוע מראש ברמה היומית, אין שום טעם בתקציב בזבזני אשר מביא מספר מועט יחסית של פניות.
לכן, ממש כמו במסעות פרסום אחרים ברשת, גם קמפיין קידום ממומן בפייסבוק דורש איש מקצוע אשר ינהל את הקמפיין השוטף גם לאחר שיוצרים את המודעות בשלב הראשוני. תפקידו של המנהל הוא לעקוב אחר הדוחות אותם פייסבוק מספקת ולזהות נקודות תורפה או נקודות חוזק שניתן להשתמש בהן על מנת לקבל כמה שיותר לחיצות או חשיפות עבור תקציב בגודל נתון.